söndag 3 juni 2007

Trevlig kväll med BB-mammorna

Igår var det så dags, mamma muh skulle ut och äta med BB-mammorna. Dagen till ära hade jag min nya klänning och mina linnebyxor och kände mig så uppklädd för en gångs skull. Ni som är mammor vet - praktiska kläder är smidigast när man har små barn. Nu är förvisso kräktiden över men man får fläckar på kläderna ändå allt som oftast....

Kvällen började med god mat på Fellini i Lund. Vilken pasta de har! *suckar djupt* Det var som att förflyttas tillbaka till Italien och den underbara Carbonaran jag åt när vi var i Rimini. *drömmer* Vi hade en riktigt trevlig servitör som skämtade och hade överseende med oss babblande mammor. Han fick gå många rundor innan vi hade bestämt oss för vad vi skulle ha och äta. Vi hamnade i diverse diskussioner så menyerna försvann i glömska.

Efter maten följde en god kopp Macchiato och en limecheesecake med färska jordgubbar, mums! Efter att ha avverkat ytterligare trevliga samtalsämnen förflyttade vi oss till John Bull Pub för att titta på andra som sjöng karaoke. Vi själva var inte tillräckligt fulla för att ställa oss där och sjunga.... Där var ljudnivån emellanåt så hög så det var svårt att prata med varandra, lite synd tyckte jag.

Det var studentbal på Grand Hotel igår kväll. Grand ligger mittemot John Bull så en del finklädda tjejer och killar kom ju in på puben, redan något överförfriskade och bättrade på sin fylla och sjöng allt annat än tonsäkert där framme på scenen. Nåja, hade de trevligt så var det ju bra, de spräckte inga glas i alla fall med sin sång....

Ibland är det bara så roligt att sitta och titta på folk och det var trevligt att stundtals lyssna på människor som faktiskt kunde sjunga.

Hela kvällen var så trevlig och jag hoppas att vi snart kan göra om det! Det är så roligt att träffa mammorna och barnen men ibland är det skoj att träffas som just tjejer och inte som mammor.
Här är jag på John Bull. Jag har klippt bort Caroline eftersom
jag inte vet om det är ok att lägga ut bild på henne här på nätet....

Idag blir det en lugn dag här hemma. Roger for just iväg för att hjälpa Andreas och Jenny med deras nya hemmabio-system. Men han är väl snart hemma igen. Kanske skulle farfar titta förbi med en dansk släkting som ville se Benjamin. Hon har aldrig träffat honom fast han redan hunnit bli ett år.

Om Roger kommer hem relativt snart kanske vi hinner se en film oxå *hoppas*. Det var ett tag sedan vi såg film och jag älskar ju film *ler*.

Nu ska jag se om junior accepterar att jag pysslar lite på ovanvåningen. Kanske kan han leka själv en kvart eller två?!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar