onsdag 3 augusti 2011

Himma igen

Nu är vi hemma igen efter några dagars lek, bus och bad på Lalandia - en fantastisk inrättning för barnfamiljer :) Lekland, barnshow, aktiviteter, pooler inne och ute och vattenrutschkanor, restauranger, affärer - you name it.

Benjamin har älskat det och hade nog gärna stannat längre.

Huset där vi bodde var fint och fräscht. Väldigt varma dock och med väldigt brant trappa upp till andra våningen. Note to self: ta med fläkt nästa gång och boka enplans.

Igår köpte vi med oss mat hem från en amerikansk restaurang. Roger och jag delade på en box som innehöll kycklingfilé, spare ribs, bakad potatis, pommes, colslaw och diverse såser. Mmmm! Det var mysigt att ta med det hem och mumsa eftersom vi, visa av erfarenhet, vet att lilla B har svårt att gå på restaurang.

Tror nog att jag nu kan motivera ett besök till TGIF för Roger och mig :)








Roger fick åka vattenrutschkana själv idag. B vågade inte. Jag åkte en gång med B igår. Vi var nog båda lite nervösa men vi klarade det :)











Det här bestämde sig lilla S för att göra hela tiden vi var på badlandet idag. Igår njöt han av att bada i närmre en timme. Han brydde sig inte om att andra barn stänkte på honom eller nåt. Men idag, när jag hade mobilen med och skulle fotografera, då somnar han direkt vi kommer in :)

- Posted using BlogPress from my iPhone

2 kommentarer:

  1. Det verkar vara ett superkul ställe! Om nåt år ska jag övertyga À att vi ska ta färjan tull Danmark o semestra. (han hatar att åka båt)
    Ivy

    SvaraRadera
  2. Annars får ni köra ner genom Sverige, besöka oss och köra bron över till Danmark. ;) Nämen, vill ni ha tips när det är dags så säg till. Roger är ju halvdansk och har släkt i Danmark så vi har varit där mycket. Vi funderar på Legoland nästa år.

    SvaraRadera