onsdag 5 oktober 2011

Sömnbrist




Det råder sömnbrist i mitt liv just nu. Eller ja. Det har det gjort sedan 2 månader innan lilla bus gjorde entré. Men innan har det varit hanterbart. Nu är det jobbigt.

Samuel vaknar väldigt ofta på nätterna och skriker. Han är lätt att söva om för det mesta. Lite gos och nappen i munnen så
somnar han igen. Men jag ska ändå vakna alla dessa gånger och jag somnar inte alltid lika snabbt.


Jag gissar att han drömmer mycket nu och har mycket att bearbeta från dagarna. Det händer mycket i hans utveckling nu oxå som han ska smälta.


När man kommenterar att man är trött, jobbigt att inte få sova på nätterna får man bara rådet " sov när bebisen sover". Sorry, det funkar inte alltid. Allt annat som ska göras? Tvätt, mat, undanplockning och inte minst att jag ska äta själv. När ska det göras med en mammasjuk liten kille? Och när man väl lägger sig sover han bara 30 min och man hinner knappt somna :( Jag har konstant huvudvärk just nu.


Men när man ser denna vackra lilla kille mår man genast lite bättre. En Ipren och lite kaffe senare så är migränen nästan borta.

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar