lördag 14 januari 2012

Usch och blä

Idag har inte varit någon rolig dag. Samuel vaknade kl 5.10 och tyckte det var morgon. Det tyckte inte denna mamman. Efter amning och ny blöja tog det ett tag att få honom att somna. Kl 6.30 somnade han. Kl 6.40 kom Benjamin in och kröp ner i Rogers säng och började viska och sjunga. Kl 6.50 hade han väckt Samuel och jag fick inte sovit mer :( 6 timmars sömn var vad jag fick. Som grädde på moset har B varit på uruselt humör idag och bara trotsat, skrikit och betett sig allmänt dåligt och otrevligt. Samuel sover som regel bara 1 gång per dag och har gjort så rätt länge. Därför är det viktigt att han får sova ifred då - men det fick han inte idag. B väckte honom medvetet ytterligare en gång efter bara 45 min och han hade inte sovit klart då :( Suck. Morfar och Nilla kom ner till lunch och stannade till efter kvällsmaten. Men Bs uppförande blev inte mycket bättre. Det ska rätt mycket till för att min pappa ska bli arg men idag blev han arg på B. Vi har det väldigt tufft just nu med Bs uppförande och humör. Det tar enormt mycket energi från oss och skapar väldigt dålig stämning :( Inget glatt inlägg idag men jag är så psykiskt och fysiskt trött, har noll tålamod, mår rätt kasst själv och tycker det är en ond spiral just nu. Nu har båda barnen lagt sig och jag sitter här själv, en lördag kväll. Roger är i London, har varit på shoppingrunda på Westfield idag och nu ikväll skulle de äta middag på Jamie Olivers restaurang och sedan gå och se musikalen Chicago. I morgon kommer han hem igen och det ska vi fira med sushi. Några bilder på min solstråle:


Står och går själv längs med soffbordet.


Kommer upp i krypställning själv men kommer inte vidare och det kan man bli väldigt förbannad på...


På väg mot bokhyllan, hasandes, för att hitta på bus, läsa mammas massmedieböcker, HTML-kodning, flashinstruktionsböcker och pilla upp dörrarna till skåpen. - Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar