söndag 20 maj 2012

Hanna 35 år

Jomensåattsäga.... Någon fyller 35 år om lite mer än en månad. Jag har försökt hinta om saker som jag önskar mig men har fått frågan igen. Så jag tänkte att jag gör ett inlägg som jag uppdaterar när jag hittar nya saker. Så ni som är intresserade, håll koll på detta inlägg....

Here goes...
Jag älskar det danska märket Rice och har småmuggar till barn i det märket och små förvaringsburkar. Men drömmen vore att ha fler saker från Rice. Jag älskar deras färgglada utbud. Och en färg som gäller i allmänhet när det gäller allt är turkost. Fast när det gäller tallrikar och muggar vill jag ha olika färger så det blir en härlig mix av färger.


Muggar/glas i melamin. Finns i hur många härliga klara färger som helst.




Och som mönstrade.




Eller som färdiga mixade förpackningar.




Superfin kanna i melamin.




Härlig turkos tekanna i stengods.




Med matchande mjölkkanna.




Fina tallrikar i melamin och även de finns som färdiga kit.




Gulliga skålar i melamin.




Uppläggningsskålar i melamin.



Och jag älskar ju sushi, Rice har tagit fram fina fyrkantiga sushitallrikar och matchande dipping bowls. De har även fräcka chopsticks :)

Rice finns bland annat på Borgeby Kids and Friends i Staffanstorp och på mängder av ställen på nätet.

Tidigare har jag tipsat om stickor som jag önskar mig i detta inlägg:
http://thefunhagens.blogspot.se/2012/04/saknar-alltid.html?m=0
Sedan har jag även tipsat om smycken från Edblad i detta inlägg:
http://thefunhagens.blogspot.se/2012/04/edblad-smycken.html?m=0
Och här är ett tips till om Edblads smycken:
http://thefunhagens.blogspot.se/2012/05/im-in-love.html
Och om berlocker från Pandora i detta inlägg:
http://thefunhagens.blogspot.se/2012_01_01_archive.html?m=0
Och nu vet jag att det även finns en muffins/ cupcakes- berlock till pandoraarmbandet - och den hade väl passat denna bakgalning?

Sedan önskar jag mig alltid garn :) Drops baby alpacka silk är mitt favoritgarn och passar till både mig och saker till barnen. Malabrigo Lace är ett ljuvligt garn i härliga färger. Och Malabrigo worsted verkar vara härligt det med.

Presentkort på garn kan man köpa på www.garnkorgen.se. De har massor med fina (och dyra) garner som man kanske inte unnar sig annars.

Jag återkommer när jag kommer på fler saker jag önskar mig ;) Fyller som sagt på detta inlägg.

- Posted using BlogPress from my iPhone

2 kommentarer:

  1. Lite sent påkommet nu. Allt är fixat. Haha. Fadern

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har inte ens du sett min önskelista??? Det trodde jag.

      Radera