onsdag 18 maj 2011

Dagens lortgris

Skulle haft fikabesök idag men det blev inställt. Lilla J, 1 månad gammal, som skulle följt med sin mamma hit och hälsat på stora S, snart 2 månader, hade haft en tuff natt med skrik och förmodat magont :( En del av spädbarnstiden tyvärr. Så stora S, nä han är ju lilla S, har haft en lugn dag. Vi tog oss en tupplur på soffan tom. Gut och nog välbehövligt. Sen åkte vi ner till byn och hämtade ut fina kläderna från Me & I och handlade lite till en kaka som vi bakade när vi hämtat storebror. Idag bakade vi blondie brownies som vi ska ha på Benjamins födelsedagskalas den 28 maj. Givetvis ska vi provsmaka dem efter kvällsmaten :)

I morgon blir det mammagrupp och ev mer kakbak... På fredag ska storebror vara hemma från dagis för han ska på femårs koll på BVC och få spruta. Gissar att han vill vara hemma sen och ta det lugnt. Jag har köpt en "sprut-present" - pruttlera :)

Vi ska testa att göra cake pops på fredag :) Det ska vi ha på Samuels dop tänkte jag och har köpt färg för att kunna färga vit choklad blå - temat kommer så klart vara blått :)


Kolla in lortgrisens ansikte :)


Så här vill lilla S helst ligga med handen, under huvudet. Han kan fäkta i en evighet innan han lyckas få in en av händerna under huvudet. Så sött!!

- Posted using BlogPress from my iPhone

2 kommentarer:

  1. Cake pops? Nu blev jag nyfiken ;-)
    Låter smaskens med allt bak.
    Jag funderar på att baka Rimbobullar i dagarna.

    Kram på er

    SvaraRadera
  2. Katarina: Cake pops är, hm, kak-slickepinne :) Man tar sockerkaka och smular sönder den, blandar med tex Philadelphia eller nutella och rullar små bollar. Lägger i kylen, sticker i en slickepinne eller grillpinne och doppar i smält choklad. Det finns de som gör dem som små konstverk, googla ska du få se :) Så avancerad tänker jag inte vara. Dock ska vi som sagt färga den vita chokladen blå :) Tom blåmetallic tror jag det var och sen ha blått strössel på.
    Kram

    SvaraRadera