fredag 13 maj 2011

Mjölk - håll tummarna!

Vi har kört mjölkfritt i 14 dagar och har väl märkt viss förbättring på det magonda men inte på kräkningarna. Så nu ska vi introducera mjölk i min kost för att se om det blir sämre igen. Man ska tydligen kunna se försämringen ganska snabbt. Så nu njuter jag av iskaffe ifall det blir mjölkfritt igen :( Då blir det mjölkfritt i 3-4 månader... Hela sommaren...

Morgnarna här hemma är lätt kaotiska. B visar nu viss avundsjuka gentemot lillebror och varje morgon är det bråk om än det ena, än det andra. I morse höll han på att bli lämnad på dagis utan frukost i magen och utan kläder på kroppen... Det är otroligt slitigt att börja varje dag med dessa bråk. Det sätter tonen på resten av dagen och jag har nu huvudvärk för tredje dagen i rad :(

Nästa fredag ska B på 5- års koll på BVC och få spruta. Jag har sagt att han ska vara ledig från dagis den dagen för jag tror han kan bli lite gnällig efteråt. Men jag börjar ångra mig... Och pappa puh är i Stockholm då igen så jag tror han kommer hem sent...












- Posted using BlogPress from my iPhone

2 kommentarer:

  1. Hur har det gått med mjölken?
    Hoppas att det magonda snart går över för lillebror.

    Trevlig helg
    Kram
    Katarina

    SvaraRadera
  2. Tyvärr börjar vi se vissa av tecknen på magont igen :( Vi avvaktar några dagar till och ser om det är hans förkylning som spökar eller om det är magen igen. Vill ju inte gå på mjölkfri kost när vi ska till Italien på semester :( Men jag är inte redo att ge upp amningen heller. Men tänk er, 14 dagar i Italien utan att få äta gräddiga pastasåser, ost, glass, pizza... you name it :(

    Hoppas du oxå får en skön helg!
    Skönt att ha dig tillbaka :)
    Kram

    SvaraRadera