onsdag 14 december 2011

13 och 14 december

13 december


Lucia! I år var Benjamins avd på dagis på Tofta ålderdomshem och lussade. Det hade gått jättebra och de hade varit så duktiga och sjungit fint.

På kvällen var det dags att kyssa för oss föräldrar. Till dagislussandet hör oxå parkeringskaos. Deras lilla parkering är inte gjord för att alla föräldrar på hela dagiset ska vara där samtidigt. Så vi fick parkera långt bort, springa i regnet.

Men själva lussandet gick bra. B höll sig lugn och sjöng fint. Ifjor fick en tjejkompis hålla B i handen för att han skulle stå still, det behövdes inte i år.

14 december



Idag har jag passat på att göra lite julgodis, skumtomtefudge och chokladtryffel med hallon. Jag har aldrig direkt gillat fudge men smakade god sådan hos pappa förra veckan så jag tänkte göra ett försök. Nja, är väl inte helt övertygad. B gillade den dock :)

Ikväll var jag på vip-värdinneträff hos min Me & I-säljare Anki. Hon hade bakat helt fantastiska kakor, makroner, pepparkakskladdkaka, pepperkakscheesecake, saffransbullar och en helt underbar tårta med Me & I-tema. Det blev tyvärr lottdragning om just det klädesplagget jag helst ville ha och jag förlorade :( Men det blev ett par byxor var till pojkarna. Anki sålde nämligen ut sin provkollektion till halva priset.

Jag ska förresten ha träff den 27 januari. Nästa kollektion släpps den 25/1. Någon som är intresserad av att komma? Jag har fått lite teaserinfo och det lovar gott både för barn och oss vuxna :)

Måste bara säga att pepparkakshuset ovan är Ankis och inte mitt!

- Posted using BlogPress from my iPhone

1 kommentar: