onsdag 2 september 2009

Datorstrul - what else is new?

Sedan vi fick våra nya datorer på jobb har det inte varit annat än strul med min. Förra tisdagen slutade mitt viktigaste program att fungera. Plötsligt vill programmet att jag ska knappa in serienummer men något sådant har ju inte jag utan det sitter de med på licensavdelningen. Nåja, tänker ni. Det ska väl inte vara så svårt för dem att knappa in det? Tydligen. Idag är det över en vecka sedan problemet uppstod och jag har fortfarande inte ett fungerande InDesign på min dator. Ni som kan layout och vet hur en informatör arbetar - ni inser att detta är katastrof för mig. Jag gör allt utom att svara på mail i det programmet. Mao jag kan inte utföra mitt jobb och har inte kunnat så på en vecka.

Igår fick jag tag på IT-avdelningen och de försökte sig på att knappa in ett serienummer (eller två) men så lätt var det inte. Ärendet är nu överlämnat till en tekniker. I min första anmälan påtalade jag vikten av att få rätt på detta program och gjorde även så igår men inte har det hänt något för det...

De ska dessutom installer Illustrator, de fixade inte att installera det när jag fick den nya datorn så det har jag varit utan sedan i juni...

Inte nog med det. I morse la en av USB-portarna på min dockningsstation av. Dataprylarna är nya, fick dem i juni och de börjar redan gå sönder... Som tur var har jag myglat till mig en USB-hubb från servicelaget när jag jobbade i Lund så jag hade resever.

Sedan funkar inte min uppkoppling när jag jobbar hemifrån. Jag kommer åt mailen och var teamgemensamma katalog men jag kommer inte åt min egen katalog där jag har nästan alla mina dokument. Vi (mitt jobb) betalar dyrt för att jag ska kunna jobba hemifrån och så strular tekniken. Varför ska vi då betala?

Idag ska min neurolog ringa mig någon gång mellan kl 14-16. Har några viktiga frågor att diskutera med honom. Med min tur ringer han väl mig precis när jag är på bussen. Kul att sitta där och dra personliga och privata frågor... NOT.

1 kommentar:

  1. Ja, Fridays är dyrt :( Så det blir bara ibland som vi äter där. Det är iaf en kul familjeställe, avslappnat och kul även för barn - bra barnmatsmeny osv.

    Prag var helt suveränt... mycket bättre än Fridays hi hi...!

    SvaraRadera