torsdag 10 september 2009

Virkning

Jag har börjat med en ny hobby - virkning. Har sett små söta amigurumi-figurer på diverse bloggar och blev sugen på att testa att själv virka en giraff. Se Tessies blogg. Och jag förbannade virkningen i tisdags, jag fick inte till det. Roger testade tom om han kunde lösa virkningsgåtan men nä. Igår lyckades jag hitta en instruktionsvideo och såg att jag virkat *host* fel sorts maskor. Så igår kväll lyckades jag och jag ville aldrig sluta virka. Det är SÅÅÅ skoj nu när jag knäckt koden.

Det kommer nog ta några dagar i alla fall innan min lilla giraff i naturtrogna färger är klar. Jag ska dock virka en som liknar Tessies sedan också. Och så ska jag försöka mig på en kossa också...

Så nu vet ni vad jag gör om kvällarna där hemma. Borde pyssla lite kort som jag kan sälja men jag hoppas hinna några i morgon eftermiddag kanske. Jag tror att jag har ett 20-tal kort i alla fall... Räcker det Jenny?!

Och när jag pratar om Jenny vill jag säga hipp, hipp HURRA för Jenny idag som fyller *host* år. (Man ska aldrig avslöja en dams ålder :o)) Bemi ser fram emot att komma och röja hos er på lördag.

Det är segt på jobbet denna veckan. Jag är seg och jobbet är segt, dålig kombo. Hjärtat spökar och idag har jag ont men orkar inte gå till doktorn med det. Känns inte lönt, de ska ju snart (förhoppningsvis) fixa det. Varje dag när jag kommer hem hoppas jag hitta kallelsen till operationen i lådan. Men inget än.

Projekt viktminskning går väl så där. Svårt när man inte är på topp. Men jag håller mig till mina soppor på lunchen och försöker hålla mig borta från onyttigheter i veckan. Igår var det tufft. Hade världens huvudvärk hela dagen och var sugen på en stor onyttig kanelbulle. Men lyckades mota bort suget och stå emot. Tur jag inte hade några hemma i frysen (det ska ju vara en sådan med kokos och vanilj, hade bara vanliga med kanel hemma). Men, jag har gått ner i vikt i alla fall. Inte så mycket som jag hade hoppats men allt ner är positivt.

Roger tror att jag kommer bli lika energisk som en terrier när jag är opererad, kanske som pappas hund Oscar (studsboll). Nja, kanske inte men mer ork i alla fall att gå långa promenader.

3 kommentarer:

  1. Hej!

    Tack för hälsningen och ni är sååååå välkomna på lördag!

    Och jag tror det räcker med kort, skulle det inte det får vi ta upp beställningar!

    Kramis

    SvaraRadera
  2. Min mamma virkar som ett proffs, hon har førsøkt visa mig flera gånger men det liksom går inte in. Har 2 nybörjar set med instruktioner till en nyckelpigeväska och nåt annat jag inte minns... båda tänkta till Louisa. Men jag ehrm... kan ju inte virka ;)

    Stickar är lättare, iaf om det bara är enklare halsdukar o filtar eller en enkel babytröja.

    Stressa inte med viktminskningen, det är superbra att du orkar stå emot :) Å det vore kul om Roger filmade dig nån gång när du är en energisk terrier i framtiden ;)

    SvaraRadera
  3. Ja,hon har just börjat och det påverkar nog mkt att hon hade en så bra grupp förra gången. De är tre barn som flyttat upp tillsammans och de tre håller ihop och leker bra och har kul. Alla tre upplever dagis på samma sätt just nu - vill inte lämnas men tycker att det är kul sen.

    SvaraRadera