måndag 21 september 2009

Öroninflammation

Vi trodde det skulle vara lugnare med öroninflammationerna för Bemis del nu när han fått rör. I fredags fick jag dock hämta hem honom från dagis för han hade feber. I lördags såg jag att det hade runnit från hans ena öra - ett tecken på öroninflammation. När han skulle sova middag gav vi honom örondropparna enligt de instruktioner vi fick på sjukhuset. När han sedan vaknade var han helt otröstlig och en aning förvirrad. Han kändes varm men det gick inte att ta tempen på honom eftersom han verkade ha mer ont när han låg ner.

Det var bara till att åka ner till jourläkaren i Trelleborg och vi kom in ganska snabbt. Jodå, jätterött, irriterat och kladdigt i örat. Penicillin i fem dagar. Bemi var så artig så när han var klar hos doktorn sa han "tack så mycket" :o)

Nu förstod vi också varför vi har tyckt att Bemi inte har lyssnat på oss, varför han har varit så uppspelt och "jobbig". Han har förmodligen inte hört ordentligt på några dagar. Han har varit precis som han var innan han blev opererad.

Igår vaknade jag och var seg i huvudet och hade ont i halsen. Jodå, Bemis förkylning hade landat hos mig också. Så vi är hemma idag. Jag måste ju verkligen bli frisk till nästa vecka. Risken är om jag fortfarande är förkyld att jag inte blir opererad :o( Det stod uttryckligen på papprena att man skulle ringa in om man var förkyld. Vill inte riskera det! Har väntat vad jag ska.

Så, idag tar Bemi och jag det lugnt. Vi leker matsakerna, tittar på Pippi och det blir nog en tur med bilarna och garaget också. Håller vädret i sig och är fint i eftermiddag ska vi gå en runda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar