tisdag 15 september 2009

Förberedelser

Ja, det känns som det är en del att förbereda inför min operation. Jag ringde idag och kollade vad som händer dagen innan operationen, den dagen jag läggs in. Först är det blodprovstagning, ekg, ultraljud av hjärtat, röntgen av hjärta och lungor och så ska man prata med doktorn. Jag frågade om jag kommer ligga kopplad mot EKG och därmed vara låst till avdelningen men nä, är EKGt tillfredsställande skulle det inte behövas. Roger och jag funderade på att äta kvällsmat ute på stan nämligen. Nova kanske? Så får jag träffa Bemi Bus på kvällen också.

Detär än så länge inga restriktioner heller på att få besök på avdelningen men det kan ju ändra sig. Jag läste nämligen om ett sjukhus i Skåne som inte tillät anhöriga att vänta under operationen, inga besökare alls. Fick lite kalla fötter. Man känner sig ju rätt ensam och utsatt på sjukhuset och jag vill gärna att Roger är där innan op och efter. Det är ju trots allt en hjärtoperation. Det kan ju gå snett.

Bemi ska vara hos faster Sussi på operationsdagen för att det inte ska finnas någon tid att passa, när han måste hämtas. Jag vet ju inte hur dags på dagen jag kommer opereras eller hur lång tid operationen kommer att ta. Sen opereras jag på torsdagen och på fredagen är det hockey. Jag vet inte om jag kommit hem tills dess så vi måste gardera oss med barnvakt till Bemi på fredagkväll. Jag trodde att farmor kunde passa honom men jag undrar om hon inte jobbar den helgen. Så det beror på om hon jobbar kväll på fredagen eller inte. Men brist på barnvakt har vi sällan. Det löser sig alltid. Jag vet ju att min goa pappa kommer ner om det krisar.

Vad ska jag sysselsätta mig med på sjukhuset då? Jag kan ju inte bara ligga i en sjukhussäng, det vet ju alla som känner mig. Jag kom ju på att det är ett ypperligt tillfälle för mig att virka :o) Så jag ska ta med mig mina garner och virka lite små giraffer och kossor. Giraff nummer 1 är snart klar. Kanske ska ta med en bok och mina pennor till färgläggning också om jag får ont i handen av allt virkande. Jag vet ju som sagt inte hur länge jag får ligga inne. Det stod 2-3 dagar.

2 kommentarer:

  1. Härligt att du äntligen har fått en tid att sikta in dig på. Tänk att väntan snart är över! Underbart! Jag lovar att hålla alla tummar som finns att allt kommer gå smidigt. Och jag hoppas att R kan vara med och stötta. Kramar i massor

    SvaraRadera
  2. Hej Hanna!

    Du kan nå mig via mail på missveronixa@hotmail.com

    Vet du hur det är med operationen? vad händer om inga extra slag dyker upp trots man slutat på medicinen? jag är verkligen sjukt intresserad av alla information.

    Lycka till med allt :)
    kramkram Veronica

    SvaraRadera